مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 14:352021-10-23بين الملل

پیونگ یانگ: ارتش آمریکا به بهانه تایوان، قصد حمله به کره شمالی و چین را دارد


معاون وزارت خارجه کره شمالی گفت که نیروهای آمریکا با استقرار در شبه جزیره کره ، قصد نابودی کره شمالی و چین را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی روز شنبه دولت آمریکا را متهم به افزایش تنش های نظامی با کاملا یک موضوع داخلی چین می داند، وضعیت حساس در شبه جزیره را تحریک می کند.

اظهارات پاک یک روز پس از آن صورت گرفت که جو بایدن رییس جمهور آمریکا به شبکه خبری  سی ان ان گفت که ایالات متحده متعهد است در صورت حمله چین از تایوان دفاع کند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید البته در توضیحانی گفته است که بایدن قصد ایجاد تغییر در سیاست آمریکا در قابل تایوان و چین را ندارد.

این مقام ارشد کره شمالی ادامه داد: این یک واقعیت است که نیروهای آمریکایی و پایگاه های آن در کره جنوبی برای فشار بر چین مورد استفاده قرار می گیرند و نیروهای ایالات متحده که  نزدیک تایوان متمرکز شده اند، می توانند در هر زمان علیه کره شمالی عملیات نظامی انجام دهند.

پاک گفت: این واقعیت ثابت می کند که ایالات متحده در تلاش است تا کشور ما و چین، دو کشور سوسیالیست را از بین ببرد تا برتری خود را حفظ کند.

چندی قبل یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی به دولت آمریکا توصیه کرد با توجه به ماجرای افغانستان، با استقرار بمب های اتمی در تایوان به این جزیره برابر چین کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیونگ یانگ: ارتش آمریکا به بهانه تایوان، قصد حمله به کره شمالی و چین را دارد

پیونگ یانگ: ارتش آمریکا به بهانه تایوان، قصد حمله به کره شمالی و چین را دارد