مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 14:002021-10-23اجتماعي

کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی کشور


سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و رعد و برق در هفت استان و کاهش دما بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات شمالی بارش برف دوشنبه (3 آبان ماه) برای استان های گیلان، شرق اردبیل و هرمزگان و سه شنبه (4 آبان ماه) برای نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی می توان به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها به ویژه گذرگاه های کوهستانی، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها اشاره کرد و نسبت به احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به سامانه دوم آمده است: از سه شنبه تا چهارشنبه (4 تا 5 آبان ماه) کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی قابل پیش بینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی کشور

کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی کشور