مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 13:552021-10-23سياسي

اولین مصاحبه با همسر سیدمصطفی خمینی


امروز اول آبان، چهل و چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله سید مصطفی خمینی در دوران تبعید امام خمینی در نجف (در سال 1356 خورشیدی) است.

هر چند در ادبیات رسمی از این درگذشت به عنوان «شهادت» یاد می شود (و در تهران خیابان و بیمارستانی به نام «شهید مصطفی خمینی» .

- امروز اول آبان، چهل و چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله سید مصطفی خمینی در دوران تبعید امام خمینی در نجف (در سال 1356 خورشیدی) است.

هر چند در ادبیات رسمی از این درگذشت به عنوان شهادت یاد می شود (و در تهران خیابان و بیمارستانی به نام شهید مصطفی خمینی است) ولی خود امام درباره فرزندشان تعبیر شهید را به کار نمی بردند و تنها گفتند از الطاف خفیه الهی است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصرایران در ادامه نوشت: این اتفاق تابوی طرح نام امام خمینی در ایران را پس از 13 سال شکست و حکومت شاه را در واکنش به استقبال از مراسم یادبود به اشتباهی مهلک - مقاله توهین آمیز و حساسیت برانگیز در روزنامه اطلاعات - انداخت چرا که به مثابه کبریتی شد در انبار باروت.

با این حال روایت همسر آیت الله سید مصطفی خمینی نیز به گونه ای است که شک را به یقین تبدیل نمی کند.

نه برای یقین به رحلت طبیعی و نه شهادت.

خانم معصومه حایری از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حایری بنیان گذار حوزه علمیه قم زندگی بسیار ساده و دور از هیاهو و حاشیه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مصاحبه با همسر سیدمصطفی خمینی

اولین مصاحبه با همسر سیدمصطفی خمینی