مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 11:052021-10-23اجتماعي

زندگی بیش از 2 هزار کودک بی سرپرست در خانواده های جایگزین


معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از دو هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در خراسان رضوی، در خانواده های جایگزین زندگی می کنند.

- به گزارش، شهره شاهرودی پیش از ظهر شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران مراکز مثبت زندگی در بهزیستی خراسان رضوی، اظهار کرد: بهزیستی برای کودکانی که به خاطر نداشتن سرپرست یا فقدان سرپرست مؤثر، در شرف ورود به مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی هستند، خانواده های جایگزین در نظر می گیرد که در محیط خانواده زندگی کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون دو هزار و 385 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در خراسان رضوی در خانواده های جایگزین مورد تأیید بهزیستی زندگی می کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان این که کودک پس از رسیدن به 18 سالگی، تصمیم می گیرد با آن خانواده زندگی کند یا مستقل شود، ادامه داد: خانواده جایگزین، ممکن است از خویشاوندان و یا خانواده غیر خویشاوند با کودک باشد که از نظر شرایط سرپرستی، مورد تأیید بهزیستی قرار دارد.

وی به خدمات ارائه شده به کودکانی که در خانواده های جایگزین زندگی می کنند، اشاره کرد و گفت: اگر فرزند ادامه تحصیل دهد یارانه و شهریه دانشگاه او پرداخت می شود، در صورت مشغول به کار شدن، تا یک سال یارانه بهزیستی پرداخت و کمک هزینه دوران اشتغال نیز به او تعلق می گیرد، علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی بیش از 2 هزار کودک بی سرپرست در خانواده های جایگزین

زندگی بیش از 2 هزار کودک بی سرپرست در خانواده های جایگزین