مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:102021-10-23اقتصادي

شاخص بورس چندان هم قابل اعتماد نیست!


یک کارشناس بازار سرمایه با بررسی وضعیت بازدهی این بازار اظهار کرد: شاخص کل به تنهایی نماگر قابل اتکایی برای نشان دادن وضعیت طبیعی در بازار نیست.

- یک کارشناس بازار سرمایه با بررسی وضعیت بازدهی این بازار اظهار کرد: شاخص کل به تنهایی نماگر قابل اتکایی برای نشان دادن وضعیت طبیعی در بازار نیست.

فردین آقابزگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدهی بازار سرمایه در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به بازدهی های قابل توجه بازار سرمایه در سال 1399، شاخص سال جاری نیز با شاخص سال قبل مقایسه می شود.

بررسی ها نشان می دهد که بازدهی برخی صنایع بیش از 50 درصد مثبت و بازدهی برخی از صنایع بیش از 50 درصد منفی بوده اما با این وجود شاخص کل حدود 9.

7 درصد تا پایان مهرماه بازدهی ثبت کرده است که این موضوع نشان می دهد شاخص کل به تنهایی نماگر قابل اتکایی برای نشان دادن وضعیت طبیعی در بازار نیست.

خروج 72 هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار وی ادامه داد: از طرف دیگر نوسانات مداوم نرخ ارز، عدم قابلیت پیش بینی نرخ ارز، نرخ بهره ای که درحال حاضر به واسطه نرخ های ترجیحی روی اوراق معامله می شود که بیش از 22 درصد است و باعث افزایش نرخ بازه بدون ریسک و کاهش جذابیت و انگیزه سرمایه گذاری شده است نیز روی شرایط بازار تاثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص بورس چندان هم قابل اعتماد نیست!

شاخص بورس چندان هم قابل اعتماد نیست!