مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-23بين الملل

زمینه سازی برای گفت و گوی مستقیم بشار اسد با رییس جمهور مصر


پس از گفت و گوی تلفنی شاه اردن و ولی عهد ابوظبی با رییس جمهور سوریه، یک روزنامه چاپ لندن گزارش داد که دمشق و قاهره در حال زمینه سازی برای اولین گفت وگوی مستقیم رییس جمهور مصر با همتای سوری او هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الکترونیکی و همچنین جدیدترین تحولات منطقه از مسائلی باشد که دو طرف درباره آن گفت و گو کنند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ماه گذشته میلادی، سامح شکری وزیر خارجه مصر و فیصل المقداد همتای سوری او پس از ده سال قطع رابطه برای اولین بار در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

کارشناسان این دیدار را نوعی جهش در روابط دیپلماتیک دمشق و قاهره تلقی کردند که زمینه را برای از سر گرفته شدن روابط دو طرف فراهم می کند.

روابط دو طرف به دستور محمد مرسی رییس جمهور متوفای مصر در سال 2012 قطع شد و پس از سرنگونی مرسی، قاهره دفتر نمایندگی کنسولی خود را در دمشق بازگشایی کرد.

با این حال، روابط دو طرف از سطح همکاری های امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم فراتر نرفته است.

برخی گزارش های رسانه های نیز حاکی از آن است که قاهره عادی سازی روابط خود با آنکارا را مشروط به خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه سازی برای گفت و گوی مستقیم بشار اسد با رییس جمهور مصر

زمینه سازی برای گفت و گوی مستقیم بشار اسد با رییس جمهور مصر