مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 07:502021-10-23اقتصادي

عامل شکاف دو نماگر اصلی بازار سرمایه بررسی شد


پرونده بورس تهران در اولین ماه از پاییز 1400 با رشد 6/ 3 درصدی نماگر اصلی این بازار و صدرنشینی آن نسبت به دیگر رقبا بسته شد؛ جایی که دلار آزاد با عقب نشینی 6/ 0 درصدی مواجه شد و سکه نیز به افت 5/ 1 درصدی تن داد.

- ، بازار سهام در طول یک ماه اخیر تنها توانست در شاخص کل شاهد رشد نسبی در مقایسه با ماه قبل باشد.

بر این اساس افزایش 6/ 3 درصدی شاخص بورس در شرایطی به ثبت رسیده که در طول همین ماه نماگر هموزن حدود 4/ 4 درصد افت داشته و در تمامی سنجه های مهم نظیر مشارکت حقیقی در خرید و ارزش معاملات (40 درصد کاهش نسبت به شهریورماه) شاهد افت بودیم.

اینطور که به نظر می رسد معطل ماندن مذاکرات اتمی در کنار نامعلوم بودن نقشه راه دولت برای تامین کسری بودجه مهم ترین عواملی بوده که باعث شده در طول این ماه شاهد شکل گیری رخوت نسبی در معاملات بازار سرمایه باشیم.

رکود معاملات چرا و چگونه؟ یک ماه دیگر نیز خاتمه یافت و رویای بازپس گیری رکورد تاریخی شاخص بورس تهران به واقعیت تبدیل نشد.

روزهای ابتدایی سال جاری بود که بودجه نامتوازن سال 1400 توجه بیشتر فعالان با سابقه بازار سرمایه را به خود جلب کرده بود و از آنجا که منابع و مصارف برنامه اقتصادی دولت متناسب با واقعیت نبود، صدای انتقاد کارشناسان اقتصادی را بیش از هر زمانی دیگری بلند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل شکاف دو نماگر اصلی بازار سرمایه بررسی شد

عامل شکاف دو نماگر اصلی بازار سرمایه بررسی شد