مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 07:052021-10-23سياسي

«نورسلطان» میزبان رایزنی های سیاسی قزاقستان و گرجستان


رایزنی های سیاسی بین نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و گرجستان در نورسلطان و به ریاست معاونان وزارتخانه های امور خارجه دو کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی قزاقستان در شهر نورسلطان رایزنی های سیاسی بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و گرجستان برگزار شد.

ریاست هیات قزاقستان در این نشست را مارات سیزدیک اف معاون وزیر امور خارجه این کشور و طرف مقابل را الکساندر خوتیسواشویلی معاون وزیر امور خارجه گرجستان بر عهده داشتند.

در جریان این مذاکرات طرفین وضعیت و دورنمای توسعه روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را بررسی و در مورد مسائل مهم دستور کار منطقه ای و جهانی تبادل نظر و به تعامل موفقیت آمیز نورسلطان و تفلیس در چارچوب سازمان های بین المللی اشاره کردند.

در این نشست به پتانسیل عمیق روابط دوجانبه در زمینه های سرمایه گذاری، تجارت و گردشگری و همچنین توسعه مشترک ظرفیت حمل و نقل و ترانزیتی قزاقستان و گرجستان اشاره شد.

در این راستا، هیات گرجستانی قصد دارد چندین دیدار دیگر با مقامات ذیربط قزاقستان برای بررسی این مسائل انجام دهد.

به منظور تسریع در توسعه روابط قزاقستان و گرجستان، دیپلمات ها به مناسب بودن شرایط برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نورسلطان» میزبان رایزنی های سیاسی قزاقستان و گرجستان

«نورسلطان» میزبان رایزنی های سیاسی قزاقستان و گرجستان