مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 07:052021-10-23سياسي

شورای عالی مقاومت ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد


جمعی از گروه های مخالف طالبان شورای مقاومتی را تشکیل داده اند که بر حل مناقشات از راه سیاسی تاکید دارد اما در صورت عدم همراهی طرف مقابل، از توسل به گزینه نظامی هم ابایی ندارد.

- به نقل از اسپوتنیک، عطا محمد نور والی پیشین ولایت بلخ در صفحه فیس بوک خود اعلامیه شورای عالی مقاومت ملی افغانستان را منتشر کرد.

در این اعلامیه، وی گفته است که این اواخر افغانستان در اثر بی کفایتی، تک روی، انحصارگری و فساد گسترده و در نتیجه یک معامله نامردانه دچار بی نظمی و بی نظامی شد و شیرازه دولت از هم پاشید.

این اعلامیه می افزاید که جمعی از احزاب، گروه ها و شخصیت های مطرح کشور پس از مشورت جبهه ای را تحت عنوان شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان تاسیس و به دنبال آن کمیته ای را مشخص کرده اند تا گفت وگوها را با بقیه شخصیت ها، احزاب و گروه ها آغاز کنند.

برنامه کاری این جبهه به دو بخش عمده سیاسی و نظامی تقسیم و ادعا می شود که ترجیح این گروه ها رسیدن به یک صلح پایدار از راه سیاسی است.

شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان می گوید که این شورا در نظر دارد مسائل کشور از طریق سیاسی حل و فصل شود اما در صورتی که طرف مقابل و حامیان آنها به چنین راه حلی تن ندهند، ناچار به بخش دوم مبارزه یعنی فعالیت های نظامی متوسل خواهد شد و مسئولیت و پیامدهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای عالی مقاومت ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد

شورای عالی مقاومت ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد