مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 05:152021-10-23پزشكي

کشف شواهد قوی از فصلی بودن بیماری کووید-19


مطالعات جدید انجام شده به رهبری موسسه بهداشت جهانی بارسلونا(ISGlobal) که تحت حمایت بنیاد  لا کایشا (la Caixa) قرار دارد، شواهدی قوی از فصلی بودن بیماری کووید-19 و ارتباط آن با دما و رطوبت پایین ارائه می کند.

- مطالعات جدید انجام شده به رهبری موسسه بهداشت جهانی بارسلونا(ISGlobal) که تحت حمایت بنیاد  "لا کایشا"(la Caixa) قرار دارد، شواهدی قوی از فصلی بودن بیماری کووید-19 و ارتباط آن با دما و رطوبت پایین ارائه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورک آلرت، نتایج این تحقیقات که به تازگی در مجله ی Nature Computational Science منتشر شده است از انتشار ذرات ویروس سارس-کوو-2 توسط هوا نیز پشتیبانی می کند.

سوال اساسی که در مورد ویروس سارس-کوو-2 مطرح می شود این است که آیا این ویروس مانند ویروس های فصلی مثل آنفلوانزا رفتار خواهد کرد یا در هر زمانی از سال منتقل می شود؟ اولین مدل سازی های نظری نشان می داد که آب وهوا نقش تعیین کننده ای در گسترش کووید-19 ایفا نمی کند.

این در حالی بود که تعداد زیادی از افراد در برابر این ویروس ایمن نبودند.

با این حال برخی مشاهدات نشان می دهد که انتشار اولیه ویروس در چین در عرض جغرافیایی 30 تا 50 درجه شمالی در رطوبت و دمای پایین(بین 5 تا 11 درجه سانتی گراد) رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف شواهد قوی از فصلی بودن بیماری کووید-19

کشف شواهد قوی از فصلی بودن بیماری کووید-19