مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 04:052021-10-23دانش

راز میدان مغناطیسی غول های یخی منظومه شمسی


با انجام این کار دانشمندان توانستند ظهور دو شکل از یک یخ فوق یونی را که احتمال می دادند یکی از آن اشکال در فضای داخلی سیارات غول پیکر اورانوس و نپتون یافت شود را مشخص کنند.

- محققان موسسه علوم کارنگی و دانشگاه شیکاگو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند لایه ای از یخ داغ و رسانای الکتریکی می تواند در ایجاد میدان های مغناطیسی سیارات غول پیکر یخی مانند اورانوس و نپتون نقش داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، این محققان آمریکایی در یافته اخیر خود نشان داده اند که چگونه دو سیاره اورانوس و نپتون میدان مغناطیسی خود را حفظ می کنند.

همانطور که همه دانش آموزان در مدرسه یاد می گیرند، مولکول های آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن (H20) تشکیل شده است و زمانی که شرایط محیطی که آب در آن وجود دارد، تغییر می کند، ساختار و خواص این مولکول ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

ما می توانیم این فرایند را در زندگی روزمره و هنگامی که آب مایع توسط جوشاندن به بخار یا با منجمد کردن به یخ تبدیل می شود نیز مشاهده کنیم.

مولکول هایی که یخ معمولی را تشکیل می دهند و ممکن است آن را در لیوان نوشیدنی خود نیز مشاهده کنید، در یک شبکه کریستالی چیده شده اند که توسط پیوندهای هیدروژنی بین اتم های هیدروژن و اکسیژن به هم متصل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز میدان مغناطیسی غول های یخی منظومه شمسی

راز میدان مغناطیسی غول های یخی منظومه شمسی