مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 22:352021-10-22بين الملل

ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه گفتگو کرد


رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا به صورت تلفنی در ارتباط با مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

- به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون ، رییس جمهور فرانسه با جو بایدن همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

در این بیانیه گفته شده که ماکرون و بایدن در گفتگوی خود درباره مقابله با چالش های پیش رو، به خصوص ایجاد یک دفاع اروپایی قدرتمند که تکمیل کننده ناتو بوده و در امنیت جهانی نیز مشارکت داشته، تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر تعمیق گفت وگو و همکاری میان دو کشور در نشستی که قرار است در رم و در حاشیه نشست سران گروه 20 برگزار شود نیز موافقت کردند و ماکرون همچنین ابراز خرسندی کرد که در آینده نزدیک میزبان کاملا هریس معاون رییس جمهور آمریکا در نشست مجمع صلح پاریس در روز 11 نوامبر و کنفرانس بین المللی درباره لیبی که روز 12 نوامبر برگزار می شود، خواهد بود.

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در حالی صورت گرفته که پیشتر روابط دو کشور بر سر برخی موضوعات از جمله قرارداد امنیتی آکوس میان انگلیس، آمریکا و استرالیا سرد و تیره شده بود.

کمتر از یک ماه پیش، استرالیا از قرارداد 66 میلیارد دلاری با فرانسه برای خرید 12 زیردریایی دیزلی – الکتریکی که سال 2016 امضا کرده بود، خارج شد تا به ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه گفتگو کرد

ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه گفتگو کرد