مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 22:052021-10-22بين الملل

بی اعتنایی سران اروپا به بحران پناهجویان افغان


سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در پایان اجلاس دو روزه ای که در بروکسل برگزار شد بدون در نظر گرفتن نقش مستقیم و غیر مستقیم خود در ایجاد بحران افغانستان و عدم اعتنا به اوضاع پناهجویانی که در کشور های همسایه آواره شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در بیانیه پایانی این اجلاس که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که اتحادیه اروپا مصمم است که از کنترل موثر مرز های خارجی خود اطمینان حاصل کند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که اتحادیه اروپا اجازه نخواهد داد تا کشور های ثالث از مهاجران برای مقاصد سیاسی استفاده ابزاری کنند.

بخشی از بیانیه یادشده به ارائه کمک های مالی برای مهاجران سوری که در اردوگاه های آوارگان در ترکیه، اردن و مصر مستقر هستند اشاره شده، اما نامی از پناهجویان افغان برده نشده است.

اتحادیه اروپا سیاست مشابهی را در قبال پناهجویان افغان در پیش گرفته و مایل است که با ارائه کمک های مالی به کشور های منطقه از سیل مهاجران به مرز های بیرونی خود جلوگیری کند.

برخی از کشور های اروپایی نیز در همین زمینه حصار و سیستم نظارتی جدید در مرز های خود نصب کرده اند.

یونان یکی از کشور هایی است که به صراحت گفته نمی تواند منفعلانه منتظر تأثیر احتمالی تسلط طالبان بر افغانستان بماند و مرز های این کشور غیر قابل ورو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اعتنایی سران اروپا به بحران پناهجویان افغان

بی اعتنایی سران اروپا به بحران پناهجویان افغان