مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 20:552021-10-22سياسي

وحدت پایدارضرورتی ماندگار


اهمیت وحدت همان بس که در50 آیه در قرآن بدان اشاره نموده و 65 بار واژه امت تکرارشده است و همچنین دراحادیث معتبر ازجامعه مسلمانان به امت محمد(ص) یادشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمد هادیفر به بهانه 35 مین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی یادداشتی نوشت:وحدت در لغت به انسجام و پیوستگی معنا شده که درمقابل تفرقه و کثرت قرارمیگیرد.

ادیان الهی خصوصا دین مبین اسلام نیز براساس ذات توحیدی خود بر وحدت بین امت واحده بنیان نهاده شده است یعنی هرجمعیتی فارغ از قوم و نژادی که دارند میتوانند حول یک اندیشه مشترک اتفاق و اتحاد داشته باشند.

اهمیت وحدت همان بس که در50 آیه در قرآن بدان اشاره نموده و 65 بار واژه امت تکرارشده است و همچنین دراحادیث معتبر ازجامعه مسلمانان به امت محمد(ص) یادشده است و بارها از زبان پیامبر اسلام (ص) امتی بمعنی امت من وارد شده است که بیانگر اساس ضرورت یکپارچگی پیروان دین مبین اسلام میباشد .

آن امین وحی الهی همه مسلمانان را امت خود دانسته و استثنایی برای احدی از اقوام راهبرد مذهب خود، قرار می‏دهد به طوری که هر کس از آن اعراض کند از جرگه متدینین به آن مذهب خارج شده و جزو افراد قائل به آن مذهب به شمار نمی‏آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت پایدارضرورتی ماندگار

وحدت پایدارضرورتی ماندگار