مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 19:252021-10-22اقتصادي

توسعه گیاهان دارویی اولویت جهادکشاورزی است


مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری سطح باغات و گیاهان دارویی استان را تا یک هزار هکتار توسعه می دهیم که در حفاظت از خاک و افزایش بهره وری منابع آب و خاک تأثیر خواهد داشت.

- عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار را یکی از برنامه های توسعه ای جهادکشاورزی استان دانست و گفت: سعی بر آن است که در سال جاری باغات استان را تا یک هزار هکتار توسعه دهیم که در حفاظت از خاک و افزایش بهره وری منابع آب و خاک تأثیر خواهد گذاشت.

چهار هزار باغ اصلاح و احیا شده است مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: 42 هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که درختان برخی از آنان به علت دایره زیستی نیاز به اصلاح دارند که اصلاح و احیای چهار هزار هکتار تا کنون انجام شده است، همچنین حذف و جایگزینی باغات نیز در 550 هکتار رخ داده است که این عملکرد در افزایش محصولات باغی موثر است.

وی اظهار داشت: در سال جاری برای توسعه کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی شد اما کشت در 100 هکتار بیشتر از 300 هکتاری که در برنامه بود یعنی در 400 هکتار به تحقق پیوست.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به مقدار پایین میزان مصرف آب در گیاهان دارویی و خشکسالی در سطح استان، گفت: با اتفاق ناگوار خشک سالی در سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گیاهان دارویی اولویت جهادکشاورزی است

توسعه گیاهان دارویی اولویت جهادکشاورزی است