مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-22سياسي

نسخه رییس جدید برای مالیات/ سرنوشت مبهم سامانه مودیان با مدیران کنونی


نمایندگان مجلس بعد از دو دهه ناکارآمدی در نظام جامع مالیاتی پرونده عملکرد مسئولان سازمان مالیات را به قوه قضاییه سپردند و اکنون نوبت مدیران جدید وزارت اقتصاد است که چه نسخه ای برای کارآمدی تجویز می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اصلاح وحشتناک و کاهش درآمدهای نفتی در مقابل افزایش بی ضابطه و مستمر هزینه های جاری بودجه، باعث شده تا تمرکز مسئولان دولتی روی درآمدهای سبز بیشتر شود.

دو دهه از شعار و برنامه ریزی برای تحول و اجرای برنامه جامع در نظام مالیاتی می گذرد و کارشناسان و متخصصانی که سال ها در سنگر پژوهشی دست به قلم بودند که نظام مالیاتی باید چنین و چنان شود و نسخه برای اصلاح نظام مالیات می پیچیدند، اکنون در مقام اجرا قرار گرفته اند و نوبت به خودشان رسیده است تا عیارشان محک بخورد.

* رویکرد اصلی مالیاتی در دوره جدید مالیات در دوره کنونی باید دو جبهه اساسی و پایه ای دنبال شود، نخست معافیت های غیرهدفمند و قوانین مزاحم تولید اصلاح شود که در سال های اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته، اما رفت و برگشت های زیادی میان کمیسیون اقتصادی دولت، وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی داشته است.

بستر توسعه الکترونیکی، هوشمند سازی فرآیندهای مالیاتی و اهتمام به تکمیل و توسعه نظام یکپارچه و متمرکز اطلاعات طبق ماده 169 مکرر قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه رییس جدید برای مالیات/ سرنوشت مبهم سامانه مودیان با مدیران کنونی

نسخه رییس جدید برای مالیات/ سرنوشت مبهم سامانه مودیان با مدیران کنونی