مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-22اقتصادي

مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی


شرکتهای تامین کننده قطعات برای شرکت مخابراتی هواوی و شرکت تراشه سازی SMIC چین مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار از نوامبر تا آوریل برای فروش کالا و فناوری به این دو شرکت تحت تحریم تجاری آمریکا دریافت کردند.

- شرکتهای تامین کننده قطعات برای شرکت مخابراتی هواوی و شرکت تراشه سازی SMIC چین مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار از نوامبر تا آوریل برای فروش کالا و فناوری به این دو شرکت تحت تحریم تجاری آمریکا دریافت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اسنادی که از سوی کنگره آمریکا منتشر شد، 113 مجوز صادرات به ارزش 61 میلیارد دلار برای تامین کنندگان قطعات به منظور فروش محصولاتشان به هواوی و 188 مجوز به ارزش حدود 42 میلیارد دلار برای فروش به شرکت SMIC صادر شده است.

این آمار نشان داد از هر 10 درخواست مجوز، با بیش از 9 درخواست تامین کنندگان شرکت SMIC موافقت شد و 69 درصد درخواست ها برای فروش به هواوی در همین مدت مورد تایید قرار گرفته است.

این آمار دشمنان چین در واشنگتن را که تلاش های متمرکزی برای محروم کردن شرکت های چینی از دسترسی به فناوری پیشرفته آمریکایی انجام داده بودند، به خشم آورده است.

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه به رویترز گفت تصور می کند پرزیدنت جو بایدن بایدن درباره این که چرا این شرکت ها همچنان معافیت دریافت می کنند، توضیح دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی

مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی