مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 07:202021-10-22بين الملل

مسکو: زیردریایی های اتمی استرالیا خطرآفرین است


وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام حمایت از پیوستن چین به رژیم کنترل فناوری موشکی، معاهده نظامی جدید آمریکا و استرالیا برای ارائه زیردریایی های اتمی به این کشور را خطرناک توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گرگوری ماشکوف دیپلمات ویژه وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در مصاحبه ای با شبکه ریانووستی به بیان مواضع رسمی مسکو درخصوص برخی تحولات اخیر در جهان از جمله معاهده استرالیا و آمریکا، آزمایش های موشکی ، وی همچنین افزود: با توجه به ایجاد شراکت سه جانبه آکس، ما به دقت در حال بررسی پیامدهای احتمالی چنین اقدامی هستیم.

در عین حال، قابل توجه است که در چارچوب آن قلمرو یک کشور غیراتمی برای استقرار تاسیسات زیرساخت نظامی اتمی استفاده می شود .

این مقام روس تاکید کرد که این امر می تواند خطرات بالقوه ای را برای بی ثبات شدن اوضاع در زمینه امنیت بین المللی و منطقه ای ایجاد کند.

ماشکوف ادامه داد: درباره احتمال استفاده از موشک های آمریکایی تاماهاوک توسط استرالیا، به صراحت می گویم که این سوال با سطح اختیارات من مطابقت ندارد.

به طور کلی باید دید که آیا در مورد موشک های کروز مستقر در دریا صحبت می کنیم یا در مورد یک نسخه زمینی از این نوع سلاح که اکنون در آمریکا ساخته می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: زیردریایی های اتمی استرالیا خطرآفرین است

مسکو: زیردریایی های اتمی استرالیا خطرآفرین است