مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-22اقتصادي

شرایط بحرانی ذخایر خون در کرمان به ویژه گروه های o منفی و AB مثبت


مدیر کل انتقال خون استان کرمان از کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده های خونی در استان در تمام گروه ها به ویژه o منفی و AB مثبت خبر داد.

- ایسنا/کرمان مدیر کل انتقال خون استان کرمان از کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده های خونی در استان در تمام گروه ها به ویژه o منفی و AB مثبت خبر داد.

دکتر ایرج شکوهی امروز 30 مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا و همچنین کوتاه شدن طول روز، میزان مراجعه به مراکز اهدای خون کاهش می یابد.

وی از نیاز مبرم انتقال خون استان کرمان به تمام گروه های خونی به ویژه O منفی و AB مثبت خبر داد و افزود: وجود بیش از 1500 بیمار تالاسمی در استان که مصرف کننده حدود 30 تا 40 درصد ذخیره خون هستند، همچنین 42 موسسه درمانی دولتی، خصوصی، نظامی، خیریه و تامین اجتماعی در استان، آمار بالای تصادفات، افزایش اعمال جراحی و .

از دلایل مصرف بالای خون در استان کرمان است.

شکوهی تصریح کرد: عمر برخی فرآورده ها مانند پلاکت 3 تا 5 روز است که اگر مراجعه مداوم وجود نداشته باشد بیمارانی که برای درمان نیاز به این فرآورده دارند با مشکل مواجه می شوند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه در خصوص افرادی که به کرونا مبتلا شده و بهبود پیدا کرده اند، گفت: این عزیزان 28 روز پس از بهبودی می توانند با خیال راحت برای اهدای خون به پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بحرانی ذخایر خون در کرمان به ویژه گروه های o منفی و AB مثبت

شرایط بحرانی ذخایر خون در کرمان به ویژه گروه های o منفی و AB مثبت