مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 04:252021-10-22اجتماعي

جنگل های پر بار زاگرس انبوهی از گنج های خوراکی


بنه و زالزالک دو میوه شگفت انگیز جنگلی با خواص درمانی متعدد است که همه ساله در فصل پاییز در استان ایلام برداشت می شود و فرصتی مناسب را برای اشتغالزایی فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام در غرب ایران از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است؛ بخش زیادی از زیبایی های این استان در پاییز دیدنی است و در این فصل جذابیت های استان به اوج خود می رسد.

جنگل های استان در این فصل تماشایی هستند چرا که علاوه بر ثمر دهی میوه بلوط، فرآورده های کوهی دیگری هم مثل زالزالک، پسته وحشی، گیلاس وحشی و… نیز یافت می شود.

  ایلام اگر زیباست به خاطر انبوه درختان بلوط است، درختان بلوط یادگار هزار ساله طبیعت مهربان استان هستند؛ دارا بودن مناطق زیبا و بکر جنگلی و داشتن قابلیت های گوناگون اکوتوریسم باعث رونق گردشگری در استان شده است.

  بدون شک وجود گیاهان و میوه هایی در کوه های استان ایلام فرصتی مناسب برای اشتغالزایی فراهم کرده و در هر فصل متناسب با شرایط آب و هوایی یک محصول کوهی خاص در استان وارد بازارهای استان می شود.

مردم ایلام علاقه زیادی به میوه ها و گیاهان کوهی دارند و از خرید آنها استقبال می کنند؛ در گذشته مردم از این میوه ها در جهت مصارف دارویی استفاده می کردند؛ در حال حاضر فصل رویش میوه های کوهی زالزالک و بنه در استان ایلام آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های پر بار زاگرس انبوهی از گنج های خوراکی

جنگل های پر بار زاگرس انبوهی از گنج های خوراکی