مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 04:152021-10-22اقتصادي

آغاز برداشت سیب زمینی/ تولید 1400 تن سیب زمینی فقط در یک شهرستان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: 280 هکتار از مزارع شهرستان اردل به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که بطور میانگین از هر هکتار 50 تن سیب زمینی برداشت خواهد شد.

- سعید خسروی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 280 هکتار از مزارع شهرستان اردل به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که بطور میانگین از هر هکتار 50 تن سیب زمینی برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل با اشاره به اینکه، پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 14 هزار تن سیب زمینی برداشت شود، افزود: محصول سیب زمینی شهرستان به کارخانه های تولید چیپس به استان اصفهان و همچنین جهت مصرف مردم به بازارهای داخل استان و استان های همجوار ارسال می شود.

  وی افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده مناسب از کود های دامی، شیمیایی و ریز مغذی و مبارزه بموقع با آفات و بیماری ها و کنترل علف های هرز سبب شده در سال جاری محصول تولیدی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد.

خسروی با بیان اینکه روستای آلیکوه این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: ارقام کشت شده در شهرستان از نوع اگریا، بورن، سانته، جلی، ساتینا و.

می باشد که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت سیب زمینی/ تولید 1400 تن سیب زمینی فقط در یک شهرستان

آغاز برداشت سیب زمینی/ تولید 1400 تن سیب زمینی فقط در یک شهرستان