مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 20:252021-10-21بين الملل

رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد تحولات افغانستان


امیرعبداللهیان در این تماس بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان و عدم اجازه به شیطنت بدخواهان برای ایجاد مشکل در روابط همسایگی تاکید کرد.

- امیرعبداللهیان در این تماس بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان و عدم اجازه به شیطنت بدخواهان برای ایجاد مشکل در روابط همسایگی تاکید کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازکانال سخنگو، حسین امیر عبداللهیان امروز در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات افغانستان، برگزاری نشست سران فرمت آستانه، برگزاری هفتمین نشست راهبردی دو کشور و سفر مقامات عالی دو کشور تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از گسترش حملات تروریستی علیه نمازگزاران در افغانستان و انتظار از کشورهای اسلامی در ایفای نقش موثر در این خصوص، به برگزاری نشست هفته آینده وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران اشاره کرد و آن را فرصتی برای تبادل نظر این کشورها در راستای تسهیل شرایط برای افغانستانی باثبات و عاری از تروریسم و خشونت در راستای تحقق اراده مردمش دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد تحولات افغانستان

رایزنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد تحولات افغانستان