مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 18:302021-10-21سياسي

طنین نوای یامحمد در شهر سنندج


هرساله با فراررسیدن ماه ربیع الاول، شوری وصف ناپذیر در دل عاشقان رسول اکرم (ص) به راه می افتد که زبان از بیان آن قاصر است.

- ایسنا/کردستان هرساله با فراررسیدن ماه ربیع الاول، شوری وصف ناپذیر در دل عاشقان رسول اکرم (ص) به راه می افتد که زبان از بیان آن قاصر است.

تا قبل از آمدن کرونا، قدم در هر کوی و برزنی از شهر که می نهادی، نوایی عارفانه در شهر طنین انداز بود و شهر غرق بوی یامحمد می شد.

با آمدن کرونا شاید مراسم ها دیگر پابرجا نبود! اما از شور و اشتیاق عاشقان محمدی چیزی کم نشد؛ حال بعد از گذشت دو سال از عمر ویروس منحوس کرونا در روز پنج شنبه (29 مهر ماه) بزرگترین مراسم مولود خوانی که هرساله در شهر سنندج برگزار می شد، دوباره از سر گرفته شد و عاشقان محمدی را باری دیگر گرد هم آورد.

هرساله در کردستان به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول یا ماه مولود، شهر آذین بندی شده و مراسم مولودی خوانی در مساجد و تکایا و خانه ها برپا می شود و این شور و اشتیاق نشان از ارادت اهل سنت به پیامبر اسلام است که می توان ردپایی از این شور و اشتیاق و ارادت را در شعر شاعران نامی کُرد یافت.

بسیاری از شاعران کُرد زبان در مدح و وصف پیامبر شعرها سروده و نواها از عمق جان سرداده اند، یکی از شاعران نامی کُرد که کتابی با عنوان مولودنامه و معراج نامه دارد؛ مرحوم سیدبهاءالدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طنین نوای یامحمد در شهر سنندج

طنین نوای یامحمد در شهر سنندج