مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 12:152021-10-21سياسي

نشست «زن در مکتب اهل بیت(ع)» برگزار شد


سومین جلسه از سلسله نشست های علمی با محوریت مسائل زنان، فرصت ها و تهدیدهای رویاروی آن، با موضوع «زن در مکتب اهل بیت(ع)» به همت دپارتمان مطالعات زنان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) 28 مهرماه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سومین جلسه از سلسله نشست های علمی با محوریت مسائل زنان، فرصت ها و تهدیدهای رویاروی آن، با موضوع زن در مکتب اهل بیت(ع) به همت دپارتمان مطالعات زنان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)  28 مهرماه برگزار شد.

در  این نشست، حشمت الله قنبری همدانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام به بررسی مبحث ارث و دیه با توجه به خطبه 80 امیرالمؤمنین و مشورت با زنان با توجه به نامه 31 در کتاب شریف نهج البلاغه پرداخت.

  وی در بخشی از این نشست اظهارداشت: عبارت مربوط به ذم مشورت با زنان در نامه 31 نهج البلاغه اِیّاکَ وَ مُشاوَرَهَ النِّساءِ فَاِنَّ رَأْیَهُنَّ اِلی اَفْن، وَ عَزْمَهُنَّ اِلی وَهْن است را با توجه به حدیث دیگری از حضرت در بحار الانوار باید تفسیر کرد که می فرماید: إیّاکَ و مُشاوَرَهَ النِّساءِ إلاّ مَن جُرِّبَتْ بکَمالِ عَقلٍ ؛ فإنّ رَأیَهُنَّ یَجُرُّ إلَی الأفَنِ ، و عَزمَهُنَّ إلی وَهَنٍ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «زن در مکتب اهل بیت(ع)» برگزار شد

نشست «زن در مکتب اهل بیت(ع)» برگزار شد