مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-21اقتصادي

بخش کشاورزی هنوز اقتصادی و سودآور نیست


مدیرکل ترویج و توسعه دانش فناوری در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی همچنان اقتصادی نیست و در این بخش سوددهی و منفعت برای فعالان بخش با نقصان روبه روست.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل ترویج و توسعه دانش فناوری در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی همچنان اقتصادی نیست و در این بخش سوددهی و منفعت برای فعالان بخش با نقصان روبه روست.

عبدالله موم وندی 29 مهر در مراسم گشایش نمایشگاه تخصصی کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: بخش کشاورزی از بخش های مهم اقتصادی کشوری است که در تأمین امنیت غذایی نقش بسزا و تأثیرگذاری دارد و مردم نیازمند غذا به اندازه کافی، سالم و در دسترس هستند.

وی با بیان اینکه سالانه 127 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود، تصریح کرد: بخش عمده ای از این محصولات هدررفت و زاید محسوب می شود.

مدیرکل ترویج و توسعه دانش فناوری در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین چالش بخش کشاورزی اقتصادی نبودن آن است که محصولات تولید شده تقاضامحور نیست و این بازار سودآور محسوب نمی شود.

موم وندی با بیان اینکه بخش کشاورزی با بهره وری پایین روبه روست، افزود: عناصر مؤثر در تولید اعم از سرمایه انسانی، تجهیزات، امکانات و نهادها به رغم تلاش و جدیت در توانمندی تولید خروجی مطلوب و مناسبی ندارند و بهره وری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش کشاورزی هنوز اقتصادی و سودآور نیست

بخش کشاورزی هنوز اقتصادی و سودآور نیست