مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-21دانش

چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) امروز برگزار می شود/ آشنایی با 14 برنده نوبل اسلامی


تاکنون 9 دانشمند مسلمان، جایزه مصطفی(ص) را طی 3 دوره دریافت کرده اند و امروز 5 برگزیده دیگر معرفی و تقدیر می شوند.

- ، جایزه مصطفی(ص) یک جایزه علم و فناوری ایرانی است که در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

این جایزه، با هدف توسعه علم و فناوری در جهان اسلام، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم افزایی کشورهای اسلامی در حوزهای علم و فناوری ایجاد شد.

این جایزه که از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می کنند به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه های علم و فناوری ارائه می شود.

حوزه های اعطای جایزه مصطفی(ص) در 4 بخش علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات ، علم و فناوری زیستی و پزشکی ، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه های علم و فناوری مشخص شد و برگزیدگان در این حوزه ها انتخاب می شوند.

برگزیدگان هر یک از دوره های جایزه مصطفی(ص)، علاوه بر لوح و مدال جهانی مصطفی، مبلغ 500 هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری دریافت می کنند.

همچنین 20 درصد از مبلغ جایزه مصطفی در ازای فعالیت برگزیدگان در قالب گرنت پژوهشی برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی ، کمک هزینه فرصت مطالعاتی برای ارائه به پژوهشگران کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) امروز برگزار می شود/ آشنایی با 14 برنده نوبل اسلامی

چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) امروز برگزار می شود/ آشنایی با 14 برنده نوبل اسلامی