مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 04:352021-10-21سياسي

اقدامات پیامبر(ص) در تحقق وحدت اسلامی/ جذب حداکثری با خُلق نیکو


عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با تشریح اقدامات پیامبر(ص) در تحقق وحدت امت اسلامی، گفت: بخش مهمی از جذب حداکثری جامعه اسلامی مرهون اخلاق نیکوی نبی مکرم اسلام است.

- اقدامات پیامبر(ص) در تحقق وحدت اسلامی/ جذب حداکثری با خُلق نیکو ایسنا/لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با تشریح اقدامات پیامبر(ص) در تحقق وحدت امت اسلامی، گفت: بخش مهمی از جذب حداکثری جامعه اسلامی مرهون اخلاق نیکوی نبی مکرم اسلام است.

سیدعلاءالدین شاهرخی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به رسالت جهانی نبی مکرم اسلام برای سعادت و نجات انسان ها، اظهار کرد: دوران جاهلیت دورانی بود که زور، شمشیر، انتقام، ظلم، اختلاف طبقاتی و برخی دیگر از رذایل اخلاقی بر جامعه حاکم بود که این موارد مورد نکوهش قرآن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اولین چیزهایی که اسلام و قرآن از مردم جاهلی گرفت تشتت آرا و عقاید خرافی بود که به جای آن وحدت عقیده بر مبنای توحید را مطرح نمود، ادامه داد: تا قبل از اسلام، فرهنگ بت پرستی در حجاز بر جامعه حکم فرما بود از طرفی تعصبات قومی و قبیله ای باعث ایجاد تفرقه بین قبایل مختلف عرب شده بود.

شاهرخی با بیان اینکه برنامه های عمیق فرهنگی پیامبر(ص) برای ایجاد وحدت بین مسلمانان برای محدوده زمانی و مکانی خاصی طراحی نشده بلکه تمام بشریت را در بر می گیرد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات پیامبر(ص) در تحقق وحدت اسلامی/ جذب حداکثری با خُلق نیکو

اقدامات پیامبر(ص) در تحقق وحدت اسلامی/ جذب حداکثری با خُلق نیکو