مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-20سياسي

کیش میزبان نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی


کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با محوریت هفته وحدت و سیره پیامبر اکرم(ص) برای نخستین بار در جزیره کیش برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با محوریت و ادارات و نهاد های جزیره، اندیشمندان و عالمان آگاه به تمدن اسلامی از نقاط مختلف جهان همچنین مسئولان دانشگاه هنر تهران و اصحاب رسانه در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به آیات سوره های آل عمران و توبه بیان داشت: خداوند در آیات قرآنی پیامبر را منت و رحمتی بر بندگان خود برشمرده و گشودن مسیر تعالی، آگاهی، رشد و ارتقاء را از مهمترین هنرهای نبی اکرم(ص) عنوان کرده است و این آیات نمایانگر چشمه جوشان و زاینده هنر و تمدن در ذیل سایه حضرت رسول (ص) می باشد.

وی افزود: با ظهور رسول خدا اتفاقی در جامعه رخ داد که منبع جوشان هنر و فرهنگ شد، چراکه خداوند برای مخاطبان نبی اکرم پیامبری از نوع خودشان در بین آنها فرستاد که به آنها کتاب و حکمت می آموزد در حالی که پیش از این در گمراهی آشکار بوده اند، بنابراین یکی از دلایل موفقیت پیامبر اسلام(ص) در رسالت رسانیدن انسان ها به تعالی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیش میزبان نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی

کیش میزبان نخستین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی