مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:102021-10-20پزشكي

عواقب کرونا برای زنان باردار


کارشناس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت ضمن تشریح تاثیرات کرونا بر سلامت جسمی و ذهنی خانم ها، گفت: البته پنج علت اصلی مرگ در بین زنان ایرانی برای کلیه سنین شامل بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، اختلالات عصبی، دیابت، بیماری های کلیوی و بیماری های مزمن تنفسی بوده که همگی از بیماری های غیرواگیر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کیانوش کمالی درباره شعار امسال هفته سلامت بانوان، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر اولویت سلامت در کل کشور پاندمی کرونا است و از طرف دیگر با توجه به نقشی که زنان در مدیریت سلامت خود، خانواده و در نهایت جامعه ایفا می کنند شعار امسال زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا انتخاب شده است.

او با اشاره به اینکه پاندمی کووید19 سلامت را در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: هرچند مرگ و میر و میزان بستری کووید19 در بین آقایان بیشتر است، ولی عوارض روانی و اجتماعی ناشی از کووید19 در بین خانم ها بیشتر دیده می شود.

زنان باردار از گروه های در معرض خطر برای کووید هستند.

بارداری احتمال ابتلا به کووید19 را افزایش نمی دهد ولی احتمال بستری و مرگ ناشی از کووید19 در بین زنان باردار بیشتر از زنان غیر باردار در گروه سنی مشابه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب کرونا برای زنان باردار

عواقب کرونا برای زنان باردار