مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-20سياسي

پیشنهاد نام گذاری سبک ششم شعر فارسی به نام «سبک شعر انقلاب»


شاعران و فعالان فرهنگی فارسی زبان در نشست «ضیافت همزبانی» ضمن بررسی ابعاد مشترک شعر در کشورهای فارسی زبان، از گسترش مرزهای زبان و شعر فارسی از ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، دومین نشست از سلسله نشست های ضیافت همزبانی به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه ها، روز سه شنبه 27 مهرماه همزمان با مجازی برگزار شد.

در این مراسم پس از خوش آمدگویی رضا اسماعیلی، دبیر نشست ضیافت همزبانی ، سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن خوانش ابیاتی از دفتر اول مثنوی معنوی درباره قصه هدهد و سلیمان، طی سخنانی گفت: مولانا در مقام تفاوت شعر و اهل معرفت با سایر دانش ها و دانشمندان به این نکته اشاره می کند که هر کس به دنیا می آید به تدریج ذهن او در یکی از قالب های مرسوم گرفتار می شود و به سمت فرهنگ محیط خودش می رود و اسیر قفس خود می شود.

مولانا در ادامه اشاره می کند که اتفاقاً شاعران و اهل معرفت هستند که تا حدودی از این قفس و محدودیت خارج می شوند و برای بیان احساسات خود از زبان شعر بهره می برند.

بر این اساس شاعر تنها کسی نیست که کارش جور کردن ردیف و قافیه باشد و اگر بینش و معرفت وجود نداشته باشد، شعر اتفاق نمی افتد.

نقش محوری شعر در تفکر و سنت ایرانی و اسلامی مدیرکل تامین منابع نهاد ادامه داد: مطابق نظر مولانا موضوع همزبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد نام گذاری سبک ششم شعر فارسی به نام «سبک شعر انقلاب»

پیشنهاد نام گذاری سبک ششم شعر فارسی به نام «سبک شعر انقلاب»