مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:002021-10-20سياسي

رولان لومومبا: به دنبال بازپس گیری بقایای جسد پدرم از بلژیک هستیم


رولان لومومبا فرزند ارشد پاتریس لومومبا موسس جنبش ملی کنگو اظهار کرد: پاتریس لومومبا دیدگاهی شبیه بنیان گذاران انقلاب اسلامی در ایران داشت و به دنبال حمایت از اقشار ضعیف و پایین جامعه بود.

- رولان لومومبا فرزند ارشد پاتریس لومومبا موسس جنبش ملی کنگو اظهار کرد: پاتریس لومومبا دیدگاهی شبیه بنیان گذاران انقلاب اسلامی در ایران داشت و به دنبال حمایت از اقشار ضعیف و پایین جامعه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رولان لومومبا صبح روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت پاتریس لومومبا که در دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجی برگزار شده است با تأکید بر اینکه پاتریس لومومبا به دنبال دفاع از آزادی بود و زندگی خود را برای این موضوع هزینه کرد، گفت: ممنون هستم که یکی از خیابان های تهران به نام این مبارز آفریقایی ثبت شده است.

فرزند ارشد موسس جنبش ملی کنگو با اشاره به سابقه مبارزات ضداستعماری پدرش گفت: ما به دنبال این هستیم که بقایای جسد او را از بلژیک دریافت کنیم و پس از این موضوع در 27 دی ماه (1400) برای ایشان مراسم عزاداری با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار کنیم و حتما نمایندگان از ایران نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: ما از ایران و کشورهایی که سابقه مبارزاتی ضداستعماری دارند دعوت می کنیم که در این مراسم شرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رولان لومومبا: به دنبال بازپس گیری بقایای جسد پدرم از بلژیک هستیم

رولان لومومبا: به دنبال بازپس گیری بقایای جسد پدرم از بلژیک هستیم