مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:002021-10-20سياسي

صلح و سازش، پایانی بر نزاع سه طایفه در بخش بشاریات قزوین


رییس توسعه حل اختلاف استان قزوین گفت: اوایل سال جاری درگیری هایی در روستای هزار جلفا در شهرستان آبیک اتفاق افتاد که با کمک شورای حل اختلاف کمتر از پنج ماه منجر به حل وفصل اساسی مشکلات و اختلافات دیرینه طوایف شد و حدود 14 فقره پرونده در این خصوص منجر به سازش و مختومه شد.

- حجت الاسلام والمسلمین حیدری در این خصوص تصریح کرد: اوایل سال جاری درگیری هایی در روستای هزار جلفا شهرستان آبیک میان طوایف بغدادی، محبتی و اسماعیلی شکل گرفته که ناشی از اختلافات طوایف در دهه 70 بوده است، نزاع های موصوف به صورت دسته جمعی، مسلحانه و همراه با آسیب های جسمی بوده است.

وی افزود: رییس دادگاه و اعضاء شورای حل اختلاف بخش بشاریات در راستای جلوگیری از تشدید نزاع و سرایت آن به نسل های بعدی طوایف چندین جلسه با بزرگان طوایف برگزار کردند، این نزاع کمتر از پنج ماه منجر به حل وفصل اساسی مشکلات و اختلافات دیرینه طوایف شد و حدود 14 فقره پرونده در این خصوص منجر به سازش و مختومه شد.

بنابراعلام روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان قزوین، رییس توسعه حل اختلاف قزوین اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف از بدو تأسیس تاکنون از اختلافات بسیار بزرگی که می توانست امنیت و آرامش جامعه را سلب یا به آن خدشه وارد کند جلوگیری کردند؛ جا دارد از این نهادهای مردمی در زمینه های مختلف اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح و سازش، پایانی بر نزاع سه طایفه در بخش بشاریات قزوین

صلح و سازش، پایانی بر نزاع سه طایفه در بخش بشاریات قزوین