مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:502021-10-20پزشكي

لزوم بررسی عوامل خطر پوکی استخوان در زنان بالای 50 و مردان بالای 70 سال


وزیر بهداشت ضمن تاکید بر نقش و اهمیت پوکی استخوان بر کیفیت زندگی انسان، آن را بیماری خاموشی عنوان کرد که تا بروز شکستگی، به طور معمول هیچ علائم و نشانه ای از خود بروز نمی دهد.

- وزیر بهداشت ضمن تاکید بر نقش و اهمیت پوکی استخوان بر کیفیت زندگی انسان، آن را بیماری خاموشی عنوان کرد که تا بروز شکستگی، به طور معمول هیچ علائم و نشانه ای از خود بروز نمی دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابراعلام وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در پیامی به مناسبت روز پوکی استخوان آورده است: جهان امروز با تمامی مظاهر و دستاوردهای پیدا و پنهان خود فرصت و چالش های فراوانی را پیش روی زندگی بشر قرار داده است.

از یک سو افزایش تسهیلات اجتماعی، تولید روز افزون علم و فناوری، بهبود الگوهای زندگی و دسترسی به روش های درمانی و داروهای جدید موجب افزایش شاخص امید به زندگی و حرکت جوامع به سمت سالمندی شده و در مقابل به دلیل تغییر در سبک زندگی، استفاده از تغذیه آماده و غیر ارگانیک، عادات غلط و مصرف فرآورده های آسیب رسان، دوری از طبیعت و آپارتمان نشینی، کاهش تحرک فیزیکی، مصرف رو به گسترش برخی فرآورده های دارویی نظیر استروییدها، تاثیر افزایش تولید و مواجهه با آلاینده های محیطی، همگی موجب تنزل کیفیت زندگی خصوصا برای سالمندان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بررسی عوامل خطر پوکی استخوان در زنان بالای 50 و مردان بالای 70 سال

لزوم بررسی عوامل خطر پوکی استخوان در زنان بالای 50 و مردان بالای 70 سال