مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-20اقتصادي

حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان


یکی از وظایف دولت به ویژه سازمان های توسعه ایی مثل ایمیدرو حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان نوظهور مبتنی بر فناوری است که بتوانند بیشترین نرخ رشد را کسب کنند.

- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وجیه الله جعفری رییس هیأت عامل ایمیدرو در آیین افتتاح جشنواره و نمایشگاه ایده های ارزش آفرین (اینوماین 3) گفت: امروز احساس نیاز برای گذر از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیان در تمامی جوامع بیش از پیش احساس می شود و در این راستا باید زمینه تولید محصولات دانش بنیان را از طریق شکل گیری کسب و کار دانش بنیان کوچک و متوسط فراهم کرد تا از دایره رقابت جا نمانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما بر این باوریم که سرمایه های اقتصادی کشورمان تنها محدود به منابع زیرزمینی مانند نفت و معادن نیست بلکه نیروی انسانی سرمایه اصلی به حساب می آید؛ در واقع اصول بنیادی اقتصاد دانش بنیان بر نیروی انسانی خلاق و متخصص استوار شده است.

جعفری افزود: بر این اساس، کشور ما با در اختیار داشتن جمعیت جوان و پتانسیل های بالا در زمینه های فناوری، چند سالی است که در این مسیر حرکت خود را آغاز کرده است و با وجود تحریم های ظالمانه، اقتصاد کشور در حال تغییر شکل از منبع محوری به دانش بنیانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان

حمایت ایمیدرو از شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان