مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-20پزشكي

علائم کمبود ویتامین A در کودکان چیست؟


کمبود این ویتامین می تواند باعث بروز مشکلاتی در بینایی کودک، ایجاد اختلال در سیستم ایمنی و سوخت و ساز طبیعی بدن و سلامت پوست شود.

- اگر کودک شما به طور مرتب دچار عفونت ها به ویژه عفونت ناحیه قفسه سینه و گلو می شود می تواند نشانه کمبود ویتامین A در آنها باشد.

اما در این مورد بر خلاف تصور شما، رفع مشکل عفونت در این ناحیه ها با مصرف ویتامین A برطرف نخواهد شد و نتیجه تحقیقات در این زمینه متفاوت بوده است.

در یک بررسی انجام شده در این زمینه مشخص شد کودکانی که دچار عفونت های مکرر در این نواحی می شوند با مصرف مکمل های ویتامین آ نه تنها بهبود نمی یابند بلکه ممکن است خطر ابتلا به عفونت های گلو و قفسه سینه را تا 8 درصد در آنها افزایش دهد.

پژوهش گران در این زمینه پیشنهاد می کنند تنها کسانی باید از مکمل های ویتامین A استفاده کنند که دارای کمبود واقعی هستند و این کمبود در آنها با انجام آزمایش ها به تأیید رسیده است.

همچنین در یک بررسی انجام شده بر روی افراد مسن، مشخص شد که میزان بالای کارتنویید بتاکاروتن پروویتامین A می تواند در برابر عفونت های تنفسی اثر محافظتی داشته باشد.

از این رو باید نتیجه گرفت که اگر مصرف مکمل های ویتامین A ممکن است از کودکان کم وزن در برابر عفونت ها محافظت کند ولی در سایر افراد باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت شود، پس نبای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم کمبود ویتامین A در کودکان چیست؟

علائم کمبود ویتامین A در کودکان چیست؟