مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-20بين الملل

بلینکن: کشورها را به انتخاب بین آمریکا و چین مجبور نمی کنیم


وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دولت بایدن به دنبال فشار بر کشورها برای اینکه تصمیم بگیرند با ایالات متحده داد و ستد داشته باشند یا چین نیست و قصد محدود کردن چین را هم ندارد.

- وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دولت بایدن به دنبال فشار بر کشورها برای اینکه تصمیم بگیرند با ایالات متحده داد و ستد داشته باشند یا چین نیست و قصد محدود کردن چین را هم ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ما از کشورها نمیخواهیم که بین ایالات متحده و چین یکی را انتخاب کنند، همچنین همانطور که بارها گفته ام، ما به دنبال محدود کردن چین یا کنترل آن نیستیم.

بلینکن تاکید کرد که تجارت و سرمایه گذاری با چین برای تمام کشورها اهمیت دارد و معمولا سودآور است.

با این حال بلینکن گفت که در مورد چین هیچ تفاوتی بین شرکت خصوصی و دولت وجود ندارد، بنابراین کشورها باید قبل از سرمایه گذاری در آن کشور اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

اوایل همین ماه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یک مرکز ماموریت چین راه اندازی کرد تا با تهدیدات دریافت شده از جانب چین مقابله کند.

در بیانیه سیا آمده است که این مرکز به منظور رسیدگی به چالشی جهانی که از جانب جمهوری خلق چین است و تمام حوزه های ماموریت این نهاد را در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: کشورها را به انتخاب بین آمریکا و چین مجبور نمی کنیم

بلینکن: کشورها را به انتخاب بین آمریکا و چین مجبور نمی کنیم