مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-20اقتصادي

مالیات 0/5 درصدی برای خانه های 100 میلیاردی!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اگرچه وزارت اقتصاد دولت سیزدهم در اقدامی قابل تحسین، آیین نامه مالیات بر خانه های گرانقیمت را به سرعت تدوین و در دولت مصوب کرد، - مالیات 0/5 درصدی برای خانه هایی که بعضاً تا بیش از 100 میلیارد تومان ارزش دارند، برای مالک این واحد ها نگران کننده نیست و ضمانتی برای پرداخت آن وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اگرچه وزارت اقتصاد دولت سیزدهم در اقدامی قابل تحسین، آیین نامه مالیات بر خانه های گرانقیمت را به سرعت تدوین و در دولت مصوب کرد، اما برخی کارشناسان نرخ های آن را مؤثر نمی دانند، زیرا مالیات 0/5 درصدی برای خانه هایی که بعضاً تا بیش از 100 میلیارد تومان ارزش دارند، برای مالک این واحد ها نگران کننده نیست و ضمانتی برای پرداخت آن وجود ندارد.

براساس گزارش تفریغ بودجه سال 99، اجرای مالیات بر دارایی های لوکس سال گذشته به فراموشی سپرده شده است.

این قانون از مدت ها قبل در قوانین بودجه 1399 و 1400 مطرح و قابل اجرا بود، اما در مهر ماه امسال پس از یک ونیم سال انتظار، معاون اول دولت سیزدهم آیین نامه اجرایی قانون مذکور را ابلاغ کرده است.

بر اساس بند (ت) تبصره 6 قانون بودجه، در سال 1399 واحد های مسکونی با ارزش روز 10 میلیارد تومان و بیشتر و انواع خودرو های سواری و وانت دوکابین موجود در کشور با ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات 0/5 درصدی برای خانه های 100 میلیاردی!

مالیات 0/5 درصدی برای خانه های 100 میلیاردی!