مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-20سياسي

معصومین، «هفته وحدت» و عملکرد ما!


امامان توصیه می کردند اگر می خواهید ما را محبوب و مطاع مردم سازید، کلام جذّاب و سیره حق و عدل ما را برایشان بیان کنید زیرا ما در این میدان بی رقیبیم.

- پایگاه خبری جماران: غایت جمهوری اسلامی تحقق بخشی آرمان های پیامبر و اهل بیت از جمله رساندن جامعه اسلامی و بلکه جامعه بشری به وحدت زیر چتر عبودیت خدا و کرامت انسان است.

در این مسیر سال 1360 مرحوم آیت الله منتظری خواستار نامگذاری 12 تا 19 ربیع الاول[ایام ولادت رسول خدا] به عنوان هفته وحدت شد و با استقبال امام، هفته وحدت در تقویم جمهوری اسلامی ماندگار گردید ولی این مهم که مدّ نظر خاص امامان شیعه بود، به شایستگی مورد توجه واقع نشد.

به بعضی توصیه های امامان در این راستا اشاره می کنیم.

شیخ صدوق در کتاب فتوایی اش[فقیه] روایاتی که نزد او حجّت و معتبر بوده اند را به عنوان فتوا ذکر کرده و از امام صادق(ع) خطاب به یکی از اصحابش نقل می کند که فرمود: فلانی با مردم(عموم مردم آن زمان سنی مذهب بودند) با اخلاق خوب مواجه شوید، در مساجد آنان نماز بخوانید، مریض هایشان را دیدار، دلجویی و احوالپرسی کنید، در تشییع جنازه هایشان شرکت کنید، اگر توانستید پیش نماز و اذان گوی آنان باشید که اگر چنین کردید، می گویند پیروان جعفر بن محمد چقدر خوبند! خدا جعفر بن محمد را رحمت کند که اصحابش را به این نیکویی تربیت کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معصومین، «هفته وحدت» و عملکرد ما!

معصومین، «هفته وحدت» و عملکرد ما!