مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-20پزشكي

تاثیر کرونا بر سلامت و باروری زنان


عضو هیات علمی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به تاثیرات کووید19 بر سلامت باروری بانوان توضیحاتی درباره بروز تغییرات در عادت ماهانه خانم ها بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر آتوسا کریمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر کرونا بر تمام طیف های زندگی افراد، گفت: یک نکته مهم در دوره کرونا برای خانم ها این بود که نگران بودند اگر در این دوره باردار شوند و در حین بارداری به کرونا مبتلا شوند چه اتفاقی می افتد؟ یا آنهایی که ناباروری داشتند و به دنبال درمان بودند نیز نگران بودند اگر در حین پروسه درمان به کرونا مبتلا شوند چه اتفاقی می افتد؟ کرونا یک بیماری جدید است و تجربه کل دنیا از آن کمتر از دو سال است و نمی توان مستندات چندان محکمی درباره آن به کار گرفت.

او با تاکید بر لزوم دوری از استرس و اضطراب برای خانم ها در دوران پاندمی کووید19، اظهار کرد: زوج هایی که ناباروری دارند همچنان باید به متخصصان مراجعه کنند تا علت نازایی مشخص شود.

گاهی اوقات علت ها به آسانی برطرف می شوند اما گاهی اوقات برخی علل باید با عجله انجام شود، مثلا خانمی که ذخیره تخمدانش کاهش یافته است اگر اقدام به بارداری را به تاخیر اندازد دیگر نمی تواند از تخمدان های خودش استفاده کند و باید حتما به سرعت درمان شود یا خانمی که به بیماری مانند سرطان مبتلا است و لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر سلامت و باروری زنان

تاثیر کرونا بر سلامت و باروری زنان