مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-20پزشكي

بانوان بی اعصاب ترند یا آقایان؟


سبک زندگی بانوان، ازدیاد زمان حضور آنان در محیط خانه و رواج تفکر محدود شدن به خانه داری در بین خانم ها از دلایل بروز مشکلات روانی بین بانوان است - یک روانپزشک با بیان اینکه تعداد بانوانی که به دلیل مشکلات روانی به روانپزشک و روانشناس مراجعه می کنند بسیار بیشتر از آقایان است، اختلال حواس، پرخاش و عدم تمرکز را از عوارض رنج آور مشکلات و فشارهایی دانست که بانوان را مجبور به مراجعه به روانپزشک می کند.

دکتر آزاده غفاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نسبت زنان مراجعه کننده به کلینیک های مشاوره به آقایان 80 به 20 است، هرچند به دلیل شرایط اقتصادی در دوسال اخیر میزان مراجعه آقایان نیز افزایش یافته است .

وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زنانی که دچار بیماری های جدی اعصاب و روان هستند بسیار کم است و افسردگی، اضطراب و وسواس از عمده دلایلی هستند که باعث می شوند بانوان به مراکز مشاوره و پزشک های روانشناس مراجعه می کنند.

غفاری در خصوص زنانی که به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه می کنند توضیح داد: بانوان به دلیل اینکه تمایلی به حضور در محیط هایی که آقایان در آن رفت و آمد دارند، ندارند و از امکان حضور یک فرد آشنا در این محیط ها می هراسند، اغلب جذب مراکز کاهش آسیب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان بی اعصاب ترند یا آقایان؟

بانوان بی اعصاب ترند یا آقایان؟