مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-20سياسي

چگونگی ساخت مواد آهن ربایی با خاصیت توپولوژیک توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)


پروفسور زاهد حسن، از برگزیدگان جایزه مصطفی 2021 تحقیقات خود را برای ساخت مواد توپولوژیک که خاصیت آهن ربایی دارند، تشریح کرد.

- چگونگی ساخت مواد آهن ربایی با خاصیت توپولوژیک توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص) پروفسور زاهد حسن، از برگزیدگان جایزه مصطفی 2021 تحقیقات خود را برای ساخت مواد توپولوژیک که خاصیت آهن ربایی دارند، تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هشتمین نشست استپ همزمان با چهارمین دوره آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) از 26 تا 29 مهر در تهران و با همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف و با شعار راه علم هرگز بسته نیست ، در حال برگزاری است.

مهدی کارگریان، استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در نشستی از سلسله نشست های هشتمین دوره استپ (تبادل علم و فناوری/STEP) به معرفی پروفسور زاهد حسن برگزیده این دوره از جایزه مصطفی(ص) پرداخت و گفت: وی متولد بنگلادش است و تحصیلات اولیه خود را در این کشور گذراند و برای ادامه تحصیلات به آمریکا رفت و در سال 1984 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آستین و در سال 2002 مدرک دکتری خود را از دانشگاه استنفورد آمریکا دریافت کرد و در همان سال در دانشگاه پرینستون مشغول تدریس شد.

وی با اشاره به آشنایی زاهد حسن با مرحوم مریم میرزاخانی، ریاضیدان فقید ایرانی، افزود: زاهد حسن و مریم میرزاخانی همزمان با هم کار خود را در پرینست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی ساخت مواد آهن ربایی با خاصیت توپولوژیک توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)

چگونگی ساخت مواد آهن ربایی با خاصیت توپولوژیک توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)