مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-20پزشكي

ابن علائم خطرناک در پاییز و زمستان را جدی بگیرید!


یک روانپزشک با اشاره به شیوع افسردگی فصلی در فصول پاییز و زمستان، گفت: نیاز است افراد نسبت به علائم این نوع افسردگی هوشیار باشند.

- ایسنا/کرمانشاه یک روانپزشک با اشاره به شیوع افسردگی فصلی در فصول پاییز و زمستان، گفت: نیاز است افراد نسبت به علائم این نوع افسردگی هوشیار باشند.

دکتر جلال شاکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع افسردگی فصلی در فصول سرد سال، گفت: هنوز علت دقیقی برای بروز این نوع افسردگی وجود ندارد و برخی آن را به کاهش تابش نور خورشید و برخی تغییرات هورمونی در بدن برخی افراد مرتبط می دانند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می توان عنوان افسردگی فصلی را اطلاق کرد که فرد در دو سال پیاپی در فصول سرد سال دچار علائم افسردگی شود.

شاکری گفت: همچنین بروز این علائم نباید تحت تاثیر عوامل محیطی همچون فوت عزیزان، ورشکستگی، مشکلات مالی و خانوادگی باشد و تنها عامل موثر بر آن باید تغییر فصل باشد که در این صورت عنوان می شود فرد مبتلا به افسردگی فصلی شده است.

وی یادآور شد: همچنین در میان فاصله زمستان تا پاییز سال بعد فرد نباید به مورد دیگری از افسردگی یا بیماری اعصاب دیگری مبتلا باشد و صرفا باید تغییر فصل موجب ایجاد علائم افسردگی در او شده باشد تا بتوانیم احتمال ابتلا به افسردگی فصلی را مطرح کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابن علائم خطرناک در پاییز و زمستان را جدی بگیرید!

ابن علائم خطرناک در پاییز و زمستان را جدی بگیرید!