مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:202021-10-20سياسي

وحدت، اساس راهبرد دین اسلام است


وحدت، اصل و اساس راهبرد دین اسلام است تا امت مسلمان تبدیل به یک امت و ید واحده شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه سردرود گفت: وحدت، اصل و اساس راهبرد دین اسلام است تا امت مسلمان تبدیل به یک امت و ید واحده شود.

حجت الاسلام جلیل جلیلی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مبانی و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی و جهان اسلام اظهار کرد: وحدت هم در بین جامعه اسلامی مطرح بوده و هم برای همدلی با امت های دیگر مطرح است.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص وحدت اسلامی ادامه داد: یکی از تاکیدات دین اسلام، پرداختن به موضوع وحدت است که در آیات و روایات مختلف آمده است؛ در یکی از همین آیات خداوند متعال می فرماید که وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ یعنی و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راه های متفرّق نروید و به یاد آورید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، اما خدا در دل های شما الفت و مهربانی انداخت.

وی افزود: در آیات و روایات دیگر نیز مفاهیمی مشابه همین آیه آمده است که از جمله می توان به عبارت یدالله مع الجماعه اشاره کرد که عبارت معروفی نیز است و مطرح می کند که اگر می خواهیم، توجهات و عنایات حضرت حق شامل ما بشود، باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت، اساس راهبرد دین اسلام است

وحدت، اساس راهبرد دین اسلام است