مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 03:052021-10-19سياسي

افت 13 پلّه ای در دل 7 پلّه ارتقاء/ شاخص جهانی نوآوری چیست و چه مولفه هایی دارد؟


چهاردهمین گزارش شاخص جهانی نوآوری، ظرفیت و عملکرد نوآوری 132 اقتصاد در سراسر جهان را با موضوع «ردیابی نوآوری در بحران کرونا» مورد مطالعه قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، اگر این روزها نگاهی به اخبار زیست بوم نوآوری و فناوری ایران و جهان انداخته باشید، حتما خبر ارتقا 7 رتبه ای ایران در شاخص جهانی نوآوری (GII) را شنیده اید، خبری که بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد.

از این رو در این گزارش قصد داریم ببینیم شاخص جهانی نوآوری چیست، چه مولفه هایی دارد و برای رتبه بندی کشورهای مختلف جهان چه شاخص هایی را تعریف کرده است.

  شاخص جهانی نوآوری چیست؟ این روزها یکی از مؤلفه های کلیدی که در رشد و توسعه کشورها نقش پر رنگی ایفا می کند مسئله نوآوری است، از این رو ارزیابی عملکرد نوآوری در زمره اولویت های سیاست گذاران قرار گرفته است.

یکی از گزارش های جامع و دقیقی که تصویری روشن از وضعیت نوآوری کشورهای مختلف را به نمایش می گذارد شاخص جهانی نوآوری (Global Innovation Index-GII) است که با استفاده از مجموعه وسیعی از شاخص ها و معیارهای مختلف، وضعیت نوآوری در مناطق مختلف جهان را بررسی و مقایسه می کند.

شاخص جهانی نوآوری، یک ابزار  معیار دقیق در مقیاس جهانی است که به سیاست گذاران و تصمیم گیران این حوزه کمک می کند تا درکی عمیق و مناسب از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 13 پلّه ای در دل 7 پلّه ارتقاء/ شاخص جهانی نوآوری چیست و چه مولفه هایی دارد؟

افت 13 پلّه ای در دل 7 پلّه ارتقاء/ شاخص جهانی نوآوری چیست و چه مولفه هایی دارد؟