مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 19:252021-10-19بين الملل

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار بلینکن و گروسی با محور ایران


وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که واشنگتن از ماموریت آژانس در راستی آزمایی عدم اشاعه هسته ای در ایران حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این دیدار بر حمایت قدرتمندانه آمریکا از ماموریت راستی آزمایی برای اطمینان از عدم اشاعه هسته ای از جمله در ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفت وگو با مدیر کل آژانس بین المللی گفت که ایران باید به تعهدات راستی آزمایی هسته ای خود عمل کرده، اقدامات تحریک آمیز هسته ای را متوقف کرده و به دیپلماسی بازگردد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن گفته است که آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش حساسی را در اجرای تعهدات پیمان عدم اشاعه هسته ای ایفا می کند که این کار را با اطمینان حاصل کردن درباره ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای در سراسر جهان و تسهیل استفاده امن و ایمن از فناوری هسته ای فراهم می کند که این اقدام به مقابله با چالش تغییرات آب و هوایی جهان کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار بلینکن و گروسی با محور ایران

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار بلینکن و گروسی با محور ایران