مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 19:252021-10-19پزشكي

چهار سناریو پیش روی کرونا


متخصصان چهار سناریو را در ارتباط با کرونا مطرح می کنند: بروز واریانت های مقاوم در برابر واکسن و درمان ، بالارفتن سرعت و شدت انتقال بیماری و بیماری زایی ویروس و احتمال تکاملی که منجر به تضعیف آن می شود.

- متخصصان چهار سناریو را در ارتباط با کرونا مطرح می کنند: بروز واریانت های مقاوم در برابر واکسن و درمان ، بالارفتن سرعت و شدت انتقال بیماری و بیماری زایی ویروس و احتمال تکاملی که منجر به تضعیف آن می شود.

در این میان اما با توجه به مشکلات موجود و وضعیتی که در کشورهای مختلف در زمینه شیوع کرونا وجود دارد، وقوع سه سناریوی اول، بسیار محتمل تر از ایجاد سناریوی چهارم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا ناجی ، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: دلایل متعددی برای طولانی شدن پاندمی کرونا مطرح است و یکی از مهم ترین این دلایل را باید نبود برنامه مناسب برای مبارزه با بیماری دانست؛ چرا که ناشناخته ها در مورد این ویروس زیاد است و شواهد موجود با توجه به خصوصیت و تغییر عملکرد ویروس، نشانه هایی از قطع زنجیره شیوع وجود ندارد.

بنابراین ویروس مانند دیگر ویروس های تنفسی سال ها در کنار ما خواهد ماند اما نکته مهم اینجاست که عملکرد مناسب می تواند فعالیت های آن را مهار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار سناریو پیش روی کرونا

چهار سناریو پیش روی کرونا