مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 13:102021-10-19سياسي

مشهد ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه جهانی «ادبیات حماسی» را دارد


رییس کمسیون ویژه منطقه توس شورای شهر مشهد گفت: خطه توس زادگاه 400 شاعر است و این ظرفیت را دارد تا مشهد را تبدیل به پایگاه جهانی «ادبیات حماسی» کند.

- مشهد ـ رییس کمسیون ویژه منطقه توس شورای شهر مشهد گفت: خطه توس زادگاه 400 شاعر است و این ظرفیت را دارد تا مشهد را تبدیل به پایگاه جهانی ادبیات حماسی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر بیست و پنج سال گذشته به منطقه توس، خاطرنشان کرد: ایشان مرقومه ای نوشتند که اولین کلمه این مرقومه کلمه فرهنگ بوده است در حالی که مسئولان بعد از 15 سال به فکر عمل به آن افتادند.

مجید طهوریان عسگری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن مرقومه نوشتند این خطه باید مورد توجه قرار گیرد و از حیث فرهنگی، زیباسازی و آبادانی زیر ساخت ها فراهم شود.

وی با بیان این که در این خطه 400 شاعر زاده شده که باعث مباهات است، اضافه کرد: این موضوع ظرفیت دارد تا مشهد را تبدیل به پایگاه جهانی ادبیات حماسی کند و اگر مشهدالرضا را جهانشهر می دانیم، اینجا سرزمین جهانی شدن ادبیات فارسی و ادبیات حماسی است.

رییس کمسیون ویژه منطقه توس شورای شهر مشهد با بیان این که آمادگی داریم دبیرخانه دائمی جایزه سال ادبیات حماسی در مشهد مستقر شود، اظهار کرد: به دنبال طراحی نشان مشهد هستیم که از کارشناسان حوزه هنری و سایرین دعوت می کنیم در این کار به ما یاری برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه جهانی «ادبیات حماسی» را دارد

مشهد ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه جهانی «ادبیات حماسی» را دارد