مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-19بين الملل

تابوشکنی در نمایشگاه کتاب ریاض


نمایشگاه کتاب ریاض امسال درحالی برگزار شد که این بار کتاب هایی با مضامینی که مدت ها در این کشور تابو محسوب می شوند نیز در بین آثار عرضه شده به چشم می خورند.

- نمایشگاه کتاب ریاض امسال درحالی برگزار شد که این بار کتاب هایی با مضامینی که مدت ها در این کشور تابو محسوب می شوند نیز در بین آثار عرضه شده به چشم می خورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فرانس 24، درحالی که عربستان سعودی به دنبال نوگرایی تصویر بیش از حد محتاط این کشور است، این ماه نمایشگاه کتاب ریاض درحالی برگزار شد که کتاب هایی با موضوعاتی همچون سکولاریسم و جادو که سال ها تابو محسوب شده اند نیز در بین آثار مختلف این نمایشگاه وجود دارند.

با این حال به رغم نمایش آثاری که مدت ها توسط مقام های عربستان سعودی رد شده اند، برخی از ناشران می گویند از آن جایی که هنوز مرزبندی های جدید مشخص نیست به نوعی از خودسانسوری ادامه خواهند داد.

بر اساس این خبر، از زمانی که محمد بن سلمان در سال 2017 به عنوان ولیعهد عربستان منصوب شد، این کشور شاهد اصلاحات اقتصادی، مذهبی و اجتماعی بود که از جمله آن ها به ایجاد امکان رانندگی برای زنان و برگزاری کنسرت های موسیقی مختلط می توان اشاره کرد.

با این حال این اصلاحات با سرکوب انتقادات همراه بوده و دستگیری فعالان حقوق زنان و خبرنگاران را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابوشکنی در نمایشگاه کتاب ریاض

تابوشکنی در نمایشگاه کتاب ریاض