مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-19سياسي

حقیقت محمدیه(ص) در کلام عارفان


یک دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد خرم آباد گفت: عارفان معتقدند که هر موجودی در عالم هستی کلمه ای الهی است.

- ایسنا/لرستان یک دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد خرم آباد گفت: عارفان معتقدند که هر موجودی در عالم هستی کلمه ای الهی است.

علی فتح الهی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که مقصود از وجود معنوی پیامبر اکرم(ص) همان تعبیر وجود ازلی یا تعیّن اوّل است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شناخت هستی و اسرار نهان آن، از مهم ترین اصول معرفت شناسی در همه مکاتب فکری به شمار می آید و کاوش در زمینه شناخت هستی در مکتب انسان ساز اسلام و کشف اسرار آن در پیوند تنگاتنگ با وجود فراتاریخی و معنوی پیامبر اعظم(ص) نیز از موضوعات قابل تأمل است.

وی ادامه داد: به زعم اهل تفسیر، در هستی شناسی قرآن کریم از وجود معنوی پیامبر اکرم(ص) به قلم تعبیر شده است، بر همین اساس در روایات نیز از آفرینش روح پیامبر(ص) پیش از حضرت آدم(ع) و تقدم رسالت خاتم النبیین(ص) بر همه انبیای پیشین سخن به میان آمده است.

فتح الهی با اشاره به این که انبیای الهی که واسطه فیض میان ملکوت و ناسوت اند، بیان کرد: خود از بزرگ ترین گشایندگان اسرار عالم هستی بر روی بشریت هستند که در رأس آنان حضرت ختمی مرتبت محمدابن عبدالله(ص) مانند دریایی هستند که هر کس به فراخور ظرفیت وجودی خود می تواند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقیقت محمدیه(ص) در کلام عارفان

حقیقت محمدیه(ص) در کلام عارفان