مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-19اقتصادي

ظرفیت خالی رشته های مهم دستیاری صحت ندارد/ 4 رشته کم اقبال هستند


ظرفیت پذیرش چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ظرفیت خالی مانده در رشته های مهم دستیاری صحت ندارد.

- افزود: نتایج آزمون دستیاری 11 مهرماه 1400 اعلام شد و پیش از آن جداولی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد ظرفیت رشته هایی همچون جراحی قلب، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب خالی مانده است که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: پس از اعلام نتایج اولیه و کارنامه و انتشار انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی، ظرفیت پذیرش تغییر کرد و میزان ظرفیت از حدود 3600 نفر به 4 هزار و 303 نفر افزایش یافت.

هاشمی نظری گفت: در رشته های مهم دستیاری حتی برای امسال بیش از ظرفیت سال گذشته هم دستیار پذیرفته شده و ظرفیت این رشته ها خالی نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رشته های دستیاری از جمله چهار رشته بیهوشی، کودکان، بیماری عفونی و طب اورژانس از گذشته نیز کم اقبال بوده اند و توجه چندانی به این رشته ها نمیشد در این دوره هم ظرفیت این رشته ها به همراه رشته هایی که پذیرش محدود دارند مانند پزشکی قانونی و طب هوافضا، خالی مانده است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره احتمال اعلام تکمیل ظرفیت برای رشته های خالی مانده گفت: پس از ثبت نام نهایی دستیاران در دانشگاه های علوم پزشکی و ارزیابی دبیرخانه شورای آموز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت خالی رشته های مهم دستیاری صحت ندارد/ 4 رشته کم اقبال هستند

ظرفیت خالی رشته های مهم دستیاری صحت ندارد/ 4 رشته کم اقبال هستند